vineri, octombrie 7

O altfel de politica?! Cred ca glumiti!

Stateam si io ca orice om dependent pe facebook si dand un refresh trist imi apare aceasta poza pe news feed:
Mai, mai sa mor de ras. E plina de umor, nu?! Sau nu! Trecand peste faptul ca e prost photoshopata, nu vad nici cea mai mica urma de caterinca buna in ea. Pentru ca, ma gandesc eu, daca ai posta o astfel de poza, motivul ar trebui sa fie umorul. Poate sunt eu ”the moron in the picture”, dar chiar nu gasesc subtilitatea generatoare de umor aici, ca ceva evident sigur nu e!
Imi cer scuze de pe acum fata de persoana care a postat-o, dar m-am aprins. In nici un caz nu vreau sa ma iau de tine personal, oricum ar parea discursul meu, dar chiar nu vad rostul aceste poze. Si ce o sa spun eu acum are legatura strict cu ce gandesc, nu cu vreo persoana in particular (de fapt are legatura cu intreaga clasa a tinerilor politicieni, indiferent de partid... si spun partid, pentru ca o adevarata coloratura politica nu exista sub nici o forma pe la noi).
Imi place cum tinerii politicieni isi umplu gura spunand sus si tare ca ei vor sa schimbe fata politicii, felul in care se face politica in romanica noastra. Si ma amuza cum, dupa ce susutin asta cu fiecare ocazie, apar astfel de poze. Nu stiu a cui este ideea acestei minunate expresii de umor de calitate, si sincera sa fiu, prea mult nici nu ma intereseaza. Ceea ce ma intereseaza pe mine este ca nimic nu se schimba. Pana una alta, tinerii politicieni au sansa sa spuna stop si sa faca lucrurile altfel, dar nu o fac. Organizeaza conferinte peste conferinte, infiinteaza ONG-uri ca sa trezeasca societatea civila adormita de grija si scarba si dupa aia ce? Il posteaza pe domnu' ochi strambi ca ”imbecilul anului”. O fi, n-o fi, nu e treaba mea. Dar oare lucrurile nu se pot face si altfel?!
Spunea Matahma Gandhi ceva foarte destept, desi poate desuet: ”Be the change you want to see in the world”. Da, e greu, da, putini pot sa o faca, dar daca tot sustineti ca vreti sa o faceti si ca munciti pentru asta in fiecare zi, de ce urmati stilul deja cunoscut? Suntem toti familiarizati cu politica in care dam in orice gasim, indiferent daca are sau nu legatura cu politica per se. Si ne-am saturat!
Acum 150 de ani, cand am intrat la facultate, speram si eu sa fac o schimbare. Mi-a trecut repede, ca mi-am dat seama ca sistemul e prea mizer. As fi rezistat cateva luni, dupa care sigur imi luam jucariile si plecam. Asa ca nu am mai intrat deloc. Dar voi, care ati hotarat sa va jucati sansa, de ce nu o faceti altfel?
Insist, daca gaseam orice urma de omor in aceasta trista fotografie, careia ii atarna o lacrima in coltul din stanga jos de mahnita ce este, probabil as fi apreciat-o la nivel de pamflet. Dar asa, nu mi se pare decat o incercare lipsita de orice catch de a da in suvitatu' natiunii. You are smarter than that, so prove it!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu