miercuri, iulie 21

schimbare de guvern

Ma gandeam cum actiunile altora, desi nu au nici o legatura cu noi, ne afecteaza la nivel personal. Chiar atat de integrati in societatea asta suntem incat nu mai putem sa departajam lucrurile... noi vs ceilalti?! Acum cred ca da.
Daca iei un om il iei cu totul. Pana acum nu m-a interesat decat comportamentul omului respectiv in raport cu mine. Ieri mi-am dat seama ca ma intereseaza cu totul: cum e cu mine si cum e cu ceilalti. Si daca se intampla chestii pe care nu pot sa le accept si sa le asimilez gandirii mele... ei bine, atunci plec... ma departez absolut natural, fara nici un efort.
Mi se pare foarte ciudat sa actionezi asa: este ca si cum schimbarea guvernului in Papua Noua Guinee ar genera schimbarea guvernului si in Romania. Este pur si simplu o interdependenta si o reactivitate maxima la mediu, la un mediu departat care nu are nici o legatura directa cu tine. Si totusi asta simt... s-a schimbat guvernul!
Rational stiu ca nu am dreptate, emotional asta vreau sa fac... si asta o sa fac, atat timp cat o simt... totul se schimba in viata, de ce nu s-ar schimba si guvernele?! Poate o sa revina vechiul guvern la conducere, dar acum nu il vreau... prea multa democratie strica uneori, pur si simplu pentru ca sunt oameni care interpreteaza libertatea doar ca si capacitate de a face ce vor... sunt de acord cu asta, numai ca adaug ”atat timp cat nu interfereaza cu libertatea celorlalti”... destept om John Stuart Mill...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu