marți, august 31

Let the only reason for friendship be friendship

In ultima perioada multe dintre gandurile, eforturile si actiunile mele se indreapta inspre prieteni si inspre ideea de prietenie. Ma gandeam ca eu simt altceva pentru fiecare dintre prietenii mei, iau de la fiecare din ei anumite lucruri, ma raportez altfel la fiecare. Acum nu stiu sigur daca fac asa datorita lor, a felului lor de a fi sau pur si simplu datorita mie si a felului in care ii vad eu pe ei si a ceea ce imi doresc de la ei si de la prietenia noastra.
Este normal sa simti altfel si altceva pentru fiecare persoana in parte?! Pana la urma ”prieten” este un termen generic, ce caracterizeaza o anumita categorie de oameni din viata noastra. Dar eu nu pot sa incadrez prieteniile pe care le am intr-un termen generic. Daca ar fi sa definesc prietenia mea cu cei din jur nu as putea... exista prietenii care intra in definitia clasica si prietenii pentru care ar trebui inventata o noua definitie in dictionar. 
In jurul meu am observat si oameni pentru care ideea de prieten inseamna acelasi lucru oricare ar fi prietenul la care se raporteaza, dar si oameni care, la fel ca si mine, reinterpreteaza ideea de prietenie. 
Acum ma intreb daca asta se intampla pentru ca exista oameni capabili sa simta mai mult, mai profund si mai divers, sau pur si simplu pentru ca unora din noi, cei din jur ne exprima lucruri chiar atat de diferite incat nu poti sa te raportezi la ei toti in acelasi mod. 
Cred totusi ca este vorba de cei din jur, de felul in care sunt construiti ei... cred ca pe mine ceilalti ma fac sa ma raportez diferit, nu eu... pana la urma ei imi inspira tipuri diferite de sentimente, pentru ca si prieteniile sunt diferite, unele mai clasice, unele foarte sucite si reinterpretate, bazate pe niste principii care practic nu au nici o legatura cu prietenia, dar care creaza legaturi foarte puternice si apropie oamenii mai mult decat ideea de prieten clasic. Da, trebuie sa recunosc ca pe mine ma atrag foarte mult lucrurile si oamenii care ies din normalitate: cu cat mai sucit, cu atat mai bine, cu cat mai reinterpretat, cu atat mai challenge-ing. Si totusi, tin extrem de mult la toti prietenii mei apropiati, indiferent daca prietenia noastra este clasica sau nu. Desi ma raportez la ei diferit, ii iubesc pe toti la fel de mult, numai ca diferit...
Una din problemele mele este faptul ca uneori prieteniile sunt unilaterale. De multe ori cei pe care ii consideram prieteni nu simt acelasi lucru fata de noi... si din punctul meu de vedere o relatie de prietenie implica reciprocitate. E suficient sa ne uitam in jurul nostru si o sa vedem ca foarte multe dintre prieteniile pe care le vedem sunt generate de diferite interese... eu tot timpul am gandit prietenia si mi-am dorit-o ca pe o relatie fara nici un interes...pur si simplu doi oameni care se inteleg, carora le place sa petreaca timp impreuna, sa se distreze si sa se ajute fara un motiv ascuns... let the only reason for friendship be friendship... could that happen?!
Oricum, mi-am dat seama ca am si prieteni buni si prieteni ”rai”... si vreau ca in viata mea sa ii pastrez pe cei buni, oricat de suciti ar fi ei si prietenia noastra... am avut si confirmari in ultimul timp, am vazut si infirmari de-a lungul vietii... si acum se pare ca am inceput sa discern intre ce este ok in viata mea si ce nu (din punctul asta de vedere cel putin)... si continui sa am nevoie de confirmari de la prietenii mei, pentru ca na, asa sunt si asta vreau in momentul asta de tranzitie... 
For all my friends out there... I love you guys... differently, but I love you :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu